2013. szeptember 18., szerda

Nagy öröm: Большой fillérekért!

Gyorsan megírok - kávé előtt - egy bejegyzést, nagyon kíváncsi vagyok menni fog-e. Nosmivelhogy a reggeleim úgy kezdődnek, hogy gyakorlatilag egy órát kávé nélkül töltök, mert kb. 6kor nyitják ki a konyhát, én meg ugye fél hatkor kelek, és mire lefő a kávé az vagy fél óra, szóval fél hétre van csak koffein a véremben. De úgyahogy fel lehet ébredni nélküle is, csak sokkal lassabban megy. De nem, nem mondok le a félhatos kelésről, még akkor sem, ha minden nap fél tízkor kezdődnek az óráink, mert ez indítja be a napomat. De tényleg. A többiek meg itt szörnyülködnek, hogy úúúú hogy birod, állat vagy, na én meg kettőig-háromig nem bírnék fennmaradni, ha korbáccsal ütnének se. Nem könnyű egyébként így együttélni, én könnyen elalszom lámpafényben is, mondjuk ha akkor szkájpolnak hangosan akkor kicsit zavar, meg ha felriadok párszor, az az érzésem, hogy sosem fekszenek le, mert mindig világít a szomszéd ágyon a laptop, de lényegében nem zavar. Ami őket zavarja, ha én reggel elkészítem a kávét meg felöltözök odabent. A szobában tanulni már nem is akarok reggel, nehogy összevesszünk. Szóval hatkor kivánszorgok a konyhába, ahol nincsen internet, és olyat tanulok, amihez nem is kell. Bár ma kihoztam a székemet a folyosóra és itt pötyögök, mert ide még elér a jel, és mégsem a szoba. Lehet, hogy itt fogok szótárazni is.
Egyébként tegnap lefolytattam első - félig - hivatalos beszélgetését az ügyintézős néninkkel, miszerint január másodikán indulok haza, persze pá russzki. Tévesztettem egy mozgási igét, ki is javította, persze ezt Jászay is megmondta, hogy ígyen lesz. Regisztráltunk is tegnap (ami ahhoz kell, h ha hét napon túl vagy az országban/városban és igazoltatnak, ne dobjanak ki a határon), úgyhogy most már tutira nem toloncolnak ki.
Voltunk a Magyar Kulturális Intézetben is, mert küldtek ímélt, hogy mindenki maradéktalanul menjen el, mert különben...!, de semmi de semmi értelme nem volt, mert bejött egy nagykövet (aki tökúgy nézett ki mint Brettschneider, 30 év múlva, és még Andrásnak is hívták) és elkezdett mesélni nekünk, hogy mit ne csináljunk Moszkvában, mert azért lelőnek, bedrogoznak, megerőszakolnak, megölnek. Lényegében ugyanazok a sztorik, amiket otthon is lehet hallani, csak ő kicsit jobban alátámasztani látszott azzal, hogy jópár évtizede itt él. No lényeg, hogy semmi értelme nem volt elmenni, és lényegében el is vette a délutánunkat, mert egy óra volt bemetrózni másfél óráig beszélt és egy óra vissza. Fél kilencre estünk be a koliba.
Amúgy az utca teli van csulákkal, köpésekkel, mert itt nőnek-férfinak (gyereket még nem láttam) amikor jólesik kiköp. Visszaszíjja jóú oroszossan oszt csattannyon. 

Ami a lényege a bejegyzésnek, hogy valószínűleg megyünk 100 rubelért (700 forint) a bolsojba, ahova egyébként 6000-7000 rubel körül vannak az árak. 28-án szombaton akarjuk megnézni a Hattyúk tavát, tökjó lenne. Októberben lesz még a Borisz Godunov, amire nagyon kíváncsi vagyok, meg a Kremlben 250 rubelért egy Diótörő. Nos, hogy miért ilyen olcsó? Mert van egy akció - amit Magyarországon is igenis lehetne csinálni -, hogy a színházban biztosítanak 60 db 100 rubeles helyet moszkvai diákoknak (és mivel van már diákunk.... :D), csak a listát kell nekünk intézni. A probléma, hogy ezt nem csak itt tudjuk, hanem moszkva-szerte mindenki, szóval az előadás napján hajnal ötkor oda kell állni a listával, és ha valaki fel szeretne iratkozni, mondani neki, hogy ez a lista, erre írjad, nehogy kicseréljék, áthúzgálják a neveket, stb. Mert a kassza csak este hatkor nyit, és addig nincs hitelesítve a lista, mi diákok magunk között verjük le. Balázs azt mondta, kétórás váltásban szoktak listát őrizni, és - őszintén - szerintem ennyit megér a dolog.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése