2013. szeptember 16., hétfő

... és Moszkvára leszállt az Ősz


Háromnapja köd és eső, ki se merjük dugni az orrunkat a koliból. Én meg ennek hatására - mivel két hónapja nagyjából nem volt egy szabad percem sem - szépen lebetegedtem, valószínűleg csak egy kis megfázás, de ilyen nehéznek még nem éreztem a tagjaimat jórégóta. Bár meg sem tudom mondani, mikor voltam beteg, mikor engedtem meg magamnak az ágyban fetrengést.


Szombaton voltunk Fannival piacon, a Kijevszkij vokzal mellett, a pályaudvarnál, ahova egy hete megérkeztünk. Elvileg valami kajafesztivál volt, nos, mi ebből annyit érzékeltünk, hogy mindenütt szamovárok meg üstök voltak, meg kóstolni is lehetet sajtot-mézet-édességet, de egyébként nem volt más különös benne. Mármint a fesztiválban. A piac maga igen érdekes volt, aki mondjuk volt már a beregszászin, tudja milyen a hangulat, gyakorlatilag kint a sorházak mintájára felépítet sorbódékon lehet végigmenni, és friss élő-és fagyasztott haltól kezdve a húson, sült finomságokot, pékárukon keresztül mindenféle dolog, ami a konyhába, háztartásba hasznos és vagy haszontalan, megtalálható. Odabent pedig - egy óriási bevásárlócsarnok belsejében (nyilván kell nekik a zárt helyiség, télen hova mennének piacozni) - csak élelmiszer, gyümölcs-zöldség kúpokba halmozva, középen ízlésesen egy kis edényhalom elhelyezve, halak és lekvárok, méz és sajt, és egy sornyi fűszer és egy fél hallnyi húsáru. Volt hangulata, az biztos, bár venni nem vettünk semmit, ad1 mert az asanban minden olcsóbb, ad2 pedig mert még nem tudunk úgy oroszul, hogy alkudni merjünk. De fűszerből tuti fogok venni, mert olyan jól néztek ki... Még az Izmailovói piacra kell elnéznünk, csütörtökre van beterezve, ami a város legnagyobb bolhapiaca, igazán kíváncsi vagyok rá.























Amúgy ami még új volt a héten, hogy az asanban vettem almát, és itt megvan az a kategória, amit inkább a gazdák megfőznek pálinkának, tudjátok az a pici, kicsit csúnyácska alma, 24 rubel volt egy kiló, míg amit a nép szeret, a "gyönyörű" génmanipulált óriáscsodaalma 40 rubelnél kezdődik. Vettem egy kilót a picurkából, megcsináltam kompótnak és ilyen boldog még nem voltam :)


bocsi a rövid szövegért, de semmi nem történt, és azt se tudom hol a fejem a bötögség miatt

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése